Inicio / Eventos / Political economy network - PEG - 2002

Universidad de los Andes
Fecha: 26 de Septiembre de 2002
Hora: De 9:00 am hasta 5:00 pm

Los días 26 y 27 de septiembre se realizó en Cartagena la IV reunión del grupo de Política Económica de LACEA sobre Politics and Economics in LAC at the Turn of the Millennium: Towards understanding the interactions between political institutions and economic policiesLos días 26 y 27 de septiembre se realizó en Cartagena la IV reunión del grupo de Política Económica de LACEA sobre Politics and Economics in LAC at the Turn of the Millennium: Towards understanding the interactions between political institutions and economic policies.

Los trabajos fueron escogidos mediante una convocatoria. Los seleccionados fueron:

logo pdf

Carlos Scartascini, BID, "Political Institutions and Regulation: An Inquiry of the Impact of Electoral Systems on the Regulation of Entry".

logo pdf

Tito Cordella, FMI. "Budget support versus project aid: a theoretical appraisal".

Juan Carlos Echeverry, Universidad de los Andes, "The Eternal war and the fiscal power, a hypothesis".

logo pdf

Ugo Panizza, BID, "Structural Reforms in Latin America Under Scrutiny".

logo pdf

Mariano Tommasi, Universidad de San Andrés & Center of Studies for Institutional Development, "Crisis, political institutions, and policy reform. It is not the policy, it is the polity, stupid".

logo pdf

Mauricio Olivera, BID, "Reforms and democracy strategies for reformers".

Brian Crisp, University of Arizona, "Re-constituting democracy".

Mark Payne, BID, "Legislative Election Systems and Democratic Governability".

logo pdf

Victor Lledo, University of Wisconsin, "Electoral systems legislative fragmentation and public spending: a comparative analysis of Brazilian states".

logo pdf

Marcela Eslava, University of Maryland, "When the Central Bank looks like a Central Bank: Reconsidering independence".

logo pdf

Manuel Ontiveros, Universidad Autónoma Metropolitana (Mexico D.F.), "Educational reform and economic rents".

A esta reunión no sólo asistieron los ponentes sino también Ernesto Stein del BID, Eduardo Morón de la Universidad del Pacífico de Lima, Adolfo Meisel del Banco de la República de Cartagena, algunos estudiantes de Economía de la Tecnológica de Bolivar (Cartagena) y un estudiante de los Andes, el Rosario y la Nacional respectivamente.

Lugar: Cartagena, Colombia
Dirección: