Inicio / Eventos / LACEA Political economy network - PEG 2006

LACEA Political economy network - PEG 2006

congreso internacional, lace, desarrollo económico
Lugar:
Universidad de los Andes
Fecha: De 23 de Febrero de 2006 hasta 24 de Febrero de 2006
Hora: De 9:00 am hasta 12:00 pm

Thursday, February 23

Opening Remarks
Mauricio Cárdenas (Executive Director - Fedesarrollo) and Juan Carlos Echeverry (Dean, Economics Department - Universidad de los Andes)

logo pdf

Quy-Toan Do (Andrei Levenchenco), World Bank, “Trade, Inequality and the Political Economy of Institutions”. Discussant: Camilo García, Universidad de los Andes.

logo pdf

Ari Aisen (Francisco Jose Veiga), International Monetary Fund, “The Political Economy of Seigniorage”. Discussant: Hernando Vargas, Banco de la República.

logo pdf

Catherine Rodriguez, Universidad de los Andes, “Households´ schooling behavior and Political Economy Trade-offs After Decentralization”. Discussant: Arturo Galindo, Universidad de los Andes.

Lunch
Keynote speaker: Eduardo Lora, Inter-American Development Bank.

Second session

logo pdf

Oskar Nupia, Pompeu Fabra University- Universidad de Los Andes, “Corruption, Political Accountability and Decentralization in Developing Countries”. Discussant: Ernesto Stein, Banco Interamericano de Desarrollo.

logo pdf

Maria Laura Alzua, IERAL, “The Long and Winding Road Towards Fiscal Decentralization”. Discussant: Felipe Barrera, Fedesarrollo.

Iamele Rigolini (Yusufcan Masatlioglu), World Bank – University of Warwick,
“Informality Traps”. Discussant: Mauricio Cardenas, Fedesarrollo.

Friday, February 24

Third session

logo pdf

Miguel Messmacher, International Monetary Fund, “Divided Government, Financial Crises and IFI Support: A Political Economy Approach.” Discussant: Marcela Eslava, Universidad de los Andes.

Adriana Cuoco Portugal (Mauricio Bugarin), University of Brasilia, “Electoral Campaign Financing: The Role of Public Contributions and Party's Ideology”. Discussant: Juan Carlos Rodriguez, Universidad de los Andes.

logo pdf

Mario Gamboa Cavazos (Videl Garza Cantú and Emiliano Salinas), Harvard University, “The Organization of Corruption: Political Horizons and Industrial Interest”. Discussant : Marcela Melendez, Fedesarrollo.

Lugar: Cartagena Colombia
Dirección: