ESCUELA DE VERANO

Economic Valuation of Environmental Goods and Services and Health Impacts

Economic Valuation

Dale Whittington Profesor Dale Whittington, Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill

vic-adamowicz Profesor Vic Adamowicz, University of Alberta

23 al 31 de julio 2018
Clase el sábado 28 de julio.
Magistral: 9:00 a.m. a 12:00 m. Monitoria 1:30 p.m. a 2:30 p.m.

Curso en inglés.

This course will provide an overview of current methods of economic valuation of environmental goods and services, and health impacts. The course topics will include welfare measurement, and stated and revealed preference valuation techniques. Coverage will include economic welfare theory, data collection, and valuation methods including survey research methods, fieldwork and logistics, data analysis, and econometrics. In addition to theory and methods the course will include discussion of case studies and applications of environmental and health valuation including benefit cost analysis and natural resource damage assessment.

Prerrequisitos: Microeconomía III, Macroeconomía III y Econometría I.

Programa preliminar del curso

Guía de inscripción y calendario académico
Ver otros cursos
Valor de los cursos